objavi na
pozareport.si

forum

Estrada

Petek, 31. oktober 2008 ob 10:09

Barack Obama plačal najdražji oglas v zgodovini in vodi po vseh anketah
Demokratski kandidata za predsednika ZDA pred torkovimi volitvami po anketah javnega mnenja prehiteva Johna McCaina
2008 Pozareport

Odpri galerijo

Šest dni pred predsedniškimi volitvami si je demokratski kandidat za predsednika ZDA Barack Obama zahvaljujoč milijonom, ki jih je zbral z donatorskimi prispevki, privoščil objavo 30-minutnega predvolilnega televizijskega oglasa v najbolj gledanem terminu, s katerim je skušal Američane prepričati, da je on tisti, ki jim lahko vrne ameriške sanje. Objava oglasa, ki so ga v sredo zvečer predvajale tri največje televizijske mreže (CBS, NBC in Fox), naj bi Obamo stala od 3,5 milijona do pet milijonov ameriških dolarjev. Po navedbah ameriških medijev je bilo to najdražji oglas v zgodovini.
V zelo čustvenem oglasu je Obama povezal zgodovino stisk povprečnih Američanov s svojim političnim programom. Prizori iz njegove mladosti in družinskega življenja so se prepletali z odlomki njegovih političnih govorov in mnenji njegovih prijateljev o njem. S tiho glasbo podkrepljen oglas se je zaključil s preklopom na Obamov nastop v živo na Floridi. Obama je volivcem med drugim položil na srce, da bodo torkove volitve "odločilen trenutek, možnost za naše voditelje, da se spoprimejo z zahtevami teh težkih časov in ohranijo zaupanje z našim narodom. V minulih osmih letih smo videli, da lahko odločitve predsednika pomembno vplivajo na potek zgodovine in življenja Američanov. Toda kamorkoli grem, kljub gospodarski krizi in vojni in negotovosti glede prihodnosti še vedno vidim optimizem. In upanje. In moč."
Komentator televizije MSNBC je produkcijo oglasa, ki ga je režiral slavni Steven Spielberg, označil kot "perfektno". V enem od prizorov je Obama v pisarni, zelo podobni predsedniški ovalni pisarni. Novinar revije Newsweek pa je glede oglasa ocenil, da ni bilo nič prepuščeno naključju. Američani, ki so nastopili v oglasu, so prihajali iz vseh zveznih držav, ki bodo odločilno vplivale na izid volitev.
Kmalu po objavi oglasa sta na predvolilnem zborovanju na Floridi prvič skupaj nastopila Obama in nekdanji predsednik ZDA Bill Clinton. Clinton je strankarskega kolega označil za "prihodnost Amerike". Kot je dejal, Obama nima le boljše filozofije in politike, ampak tudi boljše možnosti, da sprejme in uresniči svoje odločitve. Vladi sedanjega predsednika Georgea W. Busha je Clinton očital, da je pod njo trpel predvsem srednji sloj.
Obama je v bitki za demokratsko predsedniško nominacijo premagal Clintonovo soprogo Hillary, zaradi česar so mnogi namigovali, da podpora zakoncev Clinton Obami ni iskrena. Clinton je skušal s prepričljivim govorom na Floridi tovrstne dvome odpraviti, in je volivcem odločno zatrdil, da je "povsem jasno, kdo mora postati naslednji predsednik ZDA ... senator Barack Obama".
Takoj po Obamovem polurnem oglasu so ameriške televizije sicer predvajale še spot republikanskega predsedniškega kandidata Johna McCaina, v katerem je ta znova izrazil dvom, da je temnopolti senator pripravljen na najvišjo funkcijo v državi. Šest dni pred volitvami sicer Obama v javnomnenjskih raziskavah povprečno uživa 51-odstotno, McCain pa 43-odstotno podporo, poroča CNN.
Zadnja javnomnenjska raziskava ameriške televizije CBS in časnika New York Times je pokazala, da demokratski kandidat za predsednika ZDA ohranja prednost pred republikancem Johnom McCainom in vodi z 51 proti 40 odstotkom podpore. V primeru vključitve "levega" kandidata Ralpha Naderja in "desnega" Boba Barra bi Obama prejel 52 odstotkov glasov, McCain 39, Nader dva in Barr en odstotek. Anketa je tudi pokazala, da 59 odstotkov Američanov meni, da podpredsedniška kandidatka Sarah Palin ni pripravljena za položaj podpredsednice. Delež volivcev, ki so takega mnenja, se je od začetka meseca povečal za devet odstotkov, pri teh odstotkih pa gre predvsem za neodvisne in republikanske volivce.
McCain in Palinova sta v četrtek, pet dni pred ameriškimi predsedniškimi volitvami 4. novembra, sicer nadaljevala z negativno kampanjo proti Obami. McCainova kampanja je ponovno obudila obtožbe na račun prijateljevanja Obame z obsojenim nepremičninskim magnatom iz Chicaga Tonyjem Rezkom, kar je senator iz Illinoisa že pojasnil. McCain in Palinova sta Obamo skušala tudi povezati s Palestinsko osvobodilno organizacijo (PLO). Obtožbe na račun prijateljevanja z ameriškim profesorjem za bližnjevzhodne študije na univerzi Columbia Rashidom Khalidom pa so izzvenele v prazno, ko je prišlo na dan, da je organizacija, ki ji je pred leti predsedoval McCain, plačala skoraj 500.000 dolarjev Centru za palestinske raziskave in študije pod vodstvom Khalida. McCain je v minulih dneh tudi obtoževal časnik Los Angeles Times, da skriva videoposnetek sprejema v čast Khalidu, na katerem je kot govornik nastopil Obama. Analitiki zadnji napad razlagajo s prizadevanji McCaina, da omaja podporo Obami med judovskimi volivci na Floridi. McCain se je sicer malce osmešil v Ohiu, kjer je vodil kampanjo ves dan v četrtek. Med govorom v kraju Defiance (kljubovanje) je poklical na oder slavnega "Jožeta Vodovodarja" iz Ohia, ki je Obamo pred dvema tednoma povprašal o davkih, McCainova kampanja pa ga od takrat naprej uporablja kot primer žrtve bodoče Obamove davčne politike. Joe Wurzelbacher, ki lahko za zdaj le sanja o 250.000 dolarjih na leto - to je znesek, ki ga je Obama postavil kot spodnjo mejo za zvišanje davkov, pa se na McCainove klice ni odzval. Ostal je namreč doma, saj ga McCainova kampanja ni obvestila, naj pride, česar pa ni očitno nihče povedal McCainu. "Jože Vodovodar" se je kasneje le pridružil McCainu. Ves četrtek je McCain Ohiu sicer namenil zato, ker mora v tej zvezni državi nujno zmagati, če hoče ohraniti vsaj upanje na presenečenje.
O presenečenju na volitvah 4. novembra je McCain medtem govoril še naprej in zatrjeval, da se dobro počuti, ko zaostaja, ter da pripravlja presenečenje vsem, ki so ga že odpisali, predvsem "liberalnim medijem". Nacionalne ankete pa še naprej kažejo na vztrajno prednost Obame, ki vodi celo v anketah najmanj šestih zveznih držav, ki jih je leta 2004 osvojil republikanec Bush. Obama ničesar ne prepušča naključju in njegovo kampanjo nekateri že označujejo za pravi "blitzkrieg". Poleg govorov na zborovanjih opravlja številne intervjuje, v sredo pa je preplavil ameriške televizije s polurnim oglasom, ki je od analitikov doživel same pohvale. Obama je za več kot štiri milijone dolarjev odkupil pol ure časa na televizijah CBS, NBC, Fox, MSNBC, Univision, Black Entertainment Television, in TVOne. McCainu je tako ostalo le pritoževanje v oddaji Larry King Live na CNN, da je Obama prelomil obljubo o tem, da bo sprejel javno financiranje svoje kampanje tako kot senator iz Arizone.
Čeprav Obama svoje podpornike opozarja, da tekma še ni končana, pa je v četrtek prišlo v medije, da naj bi že zaprosil kongresnika iz Illinoisa, nekdanjega člana administracije Billa Clintona, da postane njegov šef kabineta v Beli hiši.

Sorodne vsebine

Galerija slik

Teme
Barack Obama Steven Spielberg bill clinton Georgea W. Busha Hillary Johna McCaina Ralpha Naderja Boba Barra Palinova Tonyjem Rezkom Rashidom Khalidom Joe Wurzelbacher

objavi na pozareport.si

Zadnji komentarji

Prijatelji

NAJBOLJ OBISKANO

Barack Obama plačal najdražji oglas v zgodovini in vodi po vseh anketah